14. august 2013

Aluminium - ven eller fjende ?

Sådan lige her i hast mens jeg maler bryggers , skriver ansøgninger og holder fødselsdag(e) så vil jeg lige kaste denne anbefaling
I MÅ se dette program på dr2 !!!!!
Aluminiumsalderen

Kort fortalt for 100 år siden var aluminum stort set udkendt
- i dag omgiver vi os med det non stop
- vi sprøjter det ind i hos når vi får vacciner, det findes i mange slags medicin blandt andet mavesyrehæmmende midler, vi sprøjter det under armene, da det findes i 2 ud af 3 deodoranter.
I nogle lande renser man vand med det- men aluminium ender i vores muskler og hjerner.
Meget/alt  tyder på at det har en grim rolle i både kræft, alzheimer , allergier og divs sære autoimmune sygdomme.
Jeg hørte første gang om aluminiums mindre pæne rolle for godt 1,5 år siden da jeg var til Weston A Price topmøde i London.
Der mødte jeg den meget karismatiske og interessante forsker Stephanie Seneff som har arbejdet en del med aluminium og autisme og alzheimer- blandt andet her- selvom hun er lidt omdiskuteret ;) så synes jeg at hendes oplæg var skræmmende- det var denne tyske dokumentar også :(
Jeg har selv arbejdet med mennesker med alzheimer og ved hvor tragisk denne sygdom er.
Jeg er i hvertfald ikke i tvivl om at det hedder ingen aluminium til mig og mine kære .
DVS:
deodorant UDEN aluminums lign stoffer
Ingen mavesyrehæmmende tabletter til mig
OBS på vacciner -og pres på myndighederne for alternativer.
Ingen medicin uden at jeg tjekker grundigt hvad der er i.

Aluminum er forøvrigt også enormt forurende i forbindelse med produktionen af det og energikrævende så tænk jer om og aflevere til genbrug hvis I har dåser, fyrfadlys  mv.
Tak til Mkittekatbloggen som gjorde opmærksom på dokumentaren- den kan ses en måned mere:)



3 kommentarer:

frk. sveske sagde ...

Hej Henriette,
Endnu en gang tak for relevant oplysning om diverse tilsætning i vores omgivelser.
Kan du måske anbefale en deodorant uden tilsætning af aluminium. Jeg har en mineralsten fra helsekosten om vinteren, men her i sommeren synes jeg ikke, den er nok. Mangler fortsat at afprøve kokosolie med natron - er det måske en værdig erstatning til min Neutral deo (den skal vist tjekkes for aluminium).
KH
- frk. sveske

Unknown sagde ...

Herhjemme er vi også stoppet med dåser lavet af aluminium. Jeg tænker at det da nok ikke er helt sundt at indtage drikke og fødevarer der har været opbevaret i sådan en dåse. Eller er det bare mig der er hysterisk?

Henriette sagde ...

Tjah bom - jeg har det faktisk på samme måde men jeg tænker især på BPA i dåser .

Men jeg foretrækker bestemt en kold øl som ikke er i dåse- bare fordi.

Frks Svedske -jeg har købt en deo fra Daily organic Aloe Vera - den er uden- købt for 20 kr i netto- den er OK ikke MEGET effektiv men bedre end intet og så bruger jeg enkelte dage natron/kokosolie versionen - men ikke konstant da den ellers udtørre for meget.