10. august 2012

Lidt somme update

Sommeren 2012 burde ha overskriften " jeg burde klones!!!" ;)
Jeg synes at den på mange måder har været skøn, travl, social og dejlig- men den har også været søvnløs, fuld af bekymringer, frustrende, kold og kedelig.
Den har været præget af jeg har endnu færre penge end normalt
(Man skulle ikke tror at det kunne blive værre men vi har under 4000 kr til mad, transport, tøj, fornøjelser, telefon til 2 ) = at vi har spist mad op fra fryseren, hentet hvad der nu var i køkkenhaven.
 På en eller anden måde har det betydet at vores mad har været en del mere kedeligt end normalt.
Ikke forstået som at vi ikke har spist dejligt mad, for det har vi- men den har været mere enkel
-og ikke rigtig noget at skrive om.
Sidste sommer formåede jeg at komme virkelig på vildspor og startede august op med endnu mere fedt på kroppen :(
I år har vi igen igen spist alt for lidt kød og fisk og lidt for meget vegetarkost -inklusiv lidt ris og spelt mel en gang i mellem.
Men hey her er status quo :) jeg er stadig småfed -men ikke værre end før LOL
Jeg tror at det at jeg i år har spist masser af æg, ost og smør faktisk har gjort at jeg har kunne tåle mit halv vegetariske eventyr lidt bedre :)
Desværre er min blodprocent igen røget ned.
Efter sidste måneds blodbad- var jeg så mat i skoene at jeg havde de VILDESTE cravings efter rødt kød = jeg spiste oksekød 4 dage i træk (havde faktisk ikke råd til det men inviterende mig selv i byen den ene dag;) Det hjalp midlertidigt men jeg bliver nok nødt til at prioritere lidt Kraeuterblut som er det eneste jerntilskud jeg kan tåle og lidt mere kød .

Jeg har også været mere normalt fysisk aktiv- ikke fået gået helt så meget som jeg ville,
Men jeg har badet, cyklet og arbejdet intensivt i haven. Men hunden og jeg skal igang med de lange gåture da de også har en mega god indflydelse på humøret.

Desværre sover jeg i perioder stadig dårligt :(
Det skyldes nok en dårlig kombi af at mine bekymringer er ikke forsvundet og at sommerferiens dårlige vaner bare ikke er gode for mig.
Jeg er langsomt ved at trappe ned så jeg går i seng
og står op jævnt. Men igår overskred jeg min første søvn" udkald" at jeg slet ikke kunne falde til ro før kl 1 Valgte at stå op lidt over 7, selvom det er alt for lidt søvn- men det nytter jo ikke at sove længe - det forværrer bare alt. Så weekendens mål er i seng kl 22 og op senest 7.
Vi har en uges før datteren starter i 3 g og vi skal op kl. 6.
Så næste uge bliver en blanding af  min 40 års fødselsdag, fælles 40, 38 og 18 års fødselsdags fest samt tilbage til de gode vaner kaos= at lave madpakker og den slags.
Månedens tema er madpakker hos Rebecca Persson- jeg har printet den fine PDF ud til tøsebarnet
og satser på at hun bliver inspireret ;)
Det er ikke LCHF - men der er mange gode forslag imellem og som altid god og nørdet viden om miljø og sundhed.
Nu skinner solen- det er fredag jeg har en ansøgning der skal skrives, nogle bier der skal passes, et indkøb der skal laves samt det never ending have arbejde ;)
Så god weekend :)


2 kommentarer:

Jane sagde ...

Det lyder ellers som en dejlig sommer! Lysner det mon på jobfronten eller er det det samme?

Og rund fødselsdag i næste uge. Hvordan skal den fejres?

Henriette sagde ...

@Jane - sødt at du spørger :)
Tjah bom efter en måned med ingen jobs at søge :( så har jeg 2 interessante ansøgninger ude- det er i hvertfald bedre end før. Så kryds endelig xxxx

Vi holder en fælles 18+ 40 samt min søster fødselsdag næste weekend. Smider noget af det gode kød jeg har købt i dag på grillen og åbner nogle flasker vin -så satser vi på at det gode vejr holder og mon ikke det bliver til lidt kager også- tror ikke de bliver LCHF men hey man bliver jo kun 40 en gang :)