8. juni 2012

Om at forvente noget skidt og så få noget godt....

Jeg er jo arbejdsløs..... og jeg har i perioder ikke været jordens bedste jobsøger (rødmer) Mistede lysten - "drivet"- stod stille- lavede overspringshandlinger den halve dag...." you name it"
I går var jeg kaldt til møde i akassen. Det er altid med bævrende hjerte- de kan jo faktisk smadre din økonomi totalt, hvis de ikke synes du er jobsøgende nok
-og ofte er det totalt spild af tid- 15 mins snik snak, som lige så godt kunne ha foregået pr mail/tlf... nogen gange med et stks virkelig usympatisk konsulentdame....
og så har man brugt 5 timers transport på det .... og en hel del penge, hvor kun en brøkdel bliver refunderet... Så det var med bankende hjerte jeg mødte op hos kassen igår -ikke mindst fordi den eneste aftale jeg kunne lave var et 3 timers inspirationsmøde....Jeg frygtede endnu en gang bull shit om cv, jobsøgning mv og så viste det sig at være et fordrag om Stress og positiv psykologi.
Jeg gik derfra meget mere bevidst om den cyklus jeg har været ude i de sidste 10 måneder. Med en tro på at jeg er på vej væk fra stress og udbrændthed - og en erkendelse af at det ikke er pinligt at brænde ud og at man godt må beskytte sig selv og "hele" før man skal videre med sin jobsøgning.
Det mest helende for mig har, klart været min køkkenhave- den har givet mening mens alt ellers virkede uoverskueligt.
For 2 uger siden høstede vi 13 kg honning

Selvom honning ikke ligefrem er Low carb, så er det alligevel fedt at vide at man med 50 000 biers hjælp har produceret en naturlig sundere sødemiddel.
 Let trætte tomatplanter der blev plantet ud alt for sent - men der er masser af blomster og små tomater så der skal nok komme tomater; 6 forskellige slags.
Auberginerne glæææææder jeg mig til- de skulle være velsmagende og sart rosa
- pebrer og chili kan man aldrig få for mange af.
Courgetten fortil har allerede baby courgetter så men lidt varme kommer der knald på.
5 juni spiste vi de første kartofler- bitte små men velsmagende.
Så der er masser af glæde sig over.
Så 1 stks køkkenhave har hjulpet til med at jeg ikke gik helkt i hundene, holder skindet på næsen økonomisk og masser af sundere grøntsager end det jeg ellers kan købe.
En 3 i 1 løsning der er langt sundere end et kinderæg.
God weekend

2 kommentarer:

Jane sagde ...

Åh, det var lige, hvad jeg trængte til at læse i dag. Altså at det er ok at beskytte sig selv fra verden, når stress og udbrændtheden bliver for dominerende. Håber du er på vej ind i en bedre cyklus.

Henriette sagde ...

Jeg synes også det var dejligt
jo tak jeg er klart på rette kurs :)
Kh