11. april 2012

Pizzasnurrer eller snegle

Jeg kan kun anbefale de norske pizzasnurrer fra i går.
Bunden består af

  • 3æg
  • 100 gram flødeost ( fuldfed)
  • 1 tsk bagepulver
  • 1 spsk husk.
Bland sammen og lad den stå og blive tyk.
Spred den ud på ca 1/2 af bagepladen og bag ca 10 min ved 180 grader.
Fordel et lag tyk indkogt kødsauce på bunden og bag igen 10 min.
Tag ud og fordel en god mozzarella/gouda/cheddar på kødsaucen.
Når det smelter - ruller du den sammen som en roulade. Brug bagepapiret som hjælp.
Lad den køle af og skær så i snegle - hvor du drysser lidt mere kraftig ost på og gratinere.
Du kan evt putte dem i papirforme men de holder fint sammen uden.
De smager også godt kolde.
Jeg synes de rummer gode muligheder;
et fyld af "tør" tomatsauce, skinke og stegte svampe er sikkert også godt. Man kunne også lave den ren vegetar.
Bunden kunne efter min mening nok bruge lidt salt - men måske var det flødeosten ( fra Aldi ??)- eller fordi min osteblanding ikke var så salt.

Kostdoktorn har idag linket til en dansk oversættelse af hans LCHF for dummies.
nu som PDF fil ;)

Jeg synes den trænger til lidt gennemlæsning og oprydning- men fint initiativ.






2 kommentarer:

Sofia Sommer sagde ...

Spændende blog du har. Tag gerne et kig på min:
http://tatjanasmad.blogspot.com/
Den er helt nyoprettet, men der kommer meget mere til.
Jeg modtager vældig gerne kommentarer fra jer "professionelle".
Kærlig hilsen Tatjana

Henriette sagde ...

Tak og i lige måde :)