8. juni 2011

Hedebølgemad

Hedebølge og tropisk tordenvejr i begyndelsen af juni :)
- stress på (og om) arbejdet som heldigvis snart er slut og virkelig simpel mad der laves hurtigt og uden alt for meget bøvl

Tomat/broccolisalat men hjemmeavlet rucola og løg - samt en fetadressing/dip rørt af fed og cremet feta(ikke den fedtfattige gummiagtige rædsel som de kalder salatost), citronsaft og cremefraise og hvidløg.
Serveret med en grillstegt øko kotelet -Intet billede af den ;)
Salat kan sagtens genbruges til morgenmad med omelet til- eller udvides til forkost.
I går spiste vi ostebøffer med salat og dressing- savnede næsten ikke bollen.
Der ryger desværre en del mørk chokolade og kaffe ned i øjeblikket- skal ha fundet på bedre stressmad.
Men satser på at humøret og overskuddet kommer tilbage :)
Jeg har afbestilt mine grøntsagskasser for haven begynder at være et godt spisekammer;
Der er masser af asparges, rucola , krydderurter- lidt nye løg og babyhvidløg.
Ærter og salat er også fine. Spidskålen kan godt spises i små mængder .
Jordbær om et par uger( vi har ikke tidlige da jeg synes de senere sorter smager super).
Hestebønner er også snart klar. Ja der mangler squash, agauker, tomater mv men dem kan jeg ligeså godt købe i netto.
Naboen har gode kartofler som jeg køber de aftener det ikke skal være LC og jeg får snart nye høns så det bliver en dejlig sommer.



1 kommentar:

Anonym sagde ...

Åh, også stress hos dig. Æv... Det er snart ovre, sådan lyder mit mantra i øjeblikket.

Og lækker dressing der. Den vil jeg kopiere en dag :)