20. maj 2011

Sæsonbetonet bagværk

som hveder ......
Hjemmelavet vel og mærke med spelt og riiiiigeligt smør :-)
Bagte 4 stks onsdag aften.
Åd 2 i går aftes (de var mindre end bagerens) da jeg kom meget træt og sulten hjem kl 20.00.
I morges stod den sidste og gloede på mig - stegte lidt bacon og cherry tomater og ristede den og nød den med velbehag.


MEN de der hvedeklumper har bare påvirket mit humør/blodsukker hele dagen :(  så kort for hovedet- let svimmel og utilpas- enormt sur - slet ikke mig.
Det sjove er at hvis jeg spiser godt og velafbalnceret LCHF -  så kan jeg sagtens spise et stykke kage eller lidt dessert. 
Men hvedebrød oven på en fedt/protein sparsom kost er bare den lige vej til sur og gnaven mor.
Jeg er træt nu :( og smutter tidligt i seng 
Cookie(nå nej)hvedemonstret er løs 


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Helt det samme her. Sukker/stivelse starter en stormflod af uro indeni mig og så begynder jeg at skælde ud på alt og alle omkring mig. Det er ret pinligt, egentligt.

Jeg kan dog også godt håndtere lidt, hvis det kommer oven på en god dagskost. Men det giver mig stadig lyst til mere, mere, mere...

En god nats søvn og så er du tilbage i godt humør :)

Henriette sagde ...

Tak - og det samme til dig ;)