27. marts 2011

Bounty og lørdag

Morgenmad
Græsk yoghurt 10 % med 2 scoops proteinmpulver i og lidt tørret abrikos (1styks fint skåret)( jeg havde bare ikkkkkkke lyst til æg)


Formiddag
Kaffe ned kokosmælk i (smager rigtiiiiig godt ;) og jeg havde lidt tilovers fra min bountylavning)
pekannødder og mørk choc


frokost 
Omelet med pølser, salat med blomkål og rød pesto


eftermiddag
bounty (hjemmelavet)


Aften
Grønt( spidskål, gulerødder, løg, rød peber (med sesam og ingefærsrejer)
1 glas hvidvin.
en mere bounty- de er vanedannende- men med 5 gram K er det lidt vildt med 2 pr dag.


Ramte præcis 50 gram kuhydrat - hvoraf 23 var fibre.
Jeg regner med at tjekke søndagens mad også ( også selvom jeg satser på en lidt højere mængde K)- men overgår så bare til dagbog fra mandag - jeg gider ikke blive ved med at tjekke al mad - det er stressende og ikke særlig sundt for mig.


Jeg regner også med at jeg efter næste uge går lidt højere op i kulhydrater - så isteden for 25-50 gram pr dag stiger jeg til 50- 100 gram. -så må det tage lidt længere tid at tabe mig.
Dels tror jeg som Mark ( daily apple) at det er sundere 
og jeg kan mærke at det stresser mig at jeg hele tiden skal begrænse mit frugt/grønt(nødder) og mælk så meget for at holde mig i det lave niv. 
Jeg har simpelthen svært ved at undvære lidt yoghurt og mælk i det daglige
Og jeg får ikke spist helt nok kød/fisk til at det funker optimalt for mig.
Der er for lidt livskvalitet i det ; jeg er lidt træt af at måle og veje min mad
- og begrænse det så meget og jeg kan også se på mad i tals tal, at det er godt jeg spiser en god vitaminpille for mine vitaminer og mineraler bliver lidt ensidige, jeg mangler især B og c vitaminer.


Nu vil jeg nyde søndagens gode vejr med lidt hård primal havearbejde.


3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uuhmmm... jeg har også lavet bounty og venter nærmest bare på at gæsterne skal komme, så jeg kan tage fat på godterne.

Kaffe med kokosmælk, jamen det skal da prøves.

I øvrigt har jeg det som dig. Hvis alt skal måles og vejes ender det med at jeg spiser mere end jeg egentlig ville. Jeg bliver helt besat af det og overskrider i protest. Fjollet egentlig...

Henriette sagde ...

Ja fjollet er det.... jeg tror fokus på maden hele dagen er usund. Men det er da fint når man skal finde fælderne... feks er jeg da lidt chokeret over at 1 spsk speltmel kan vælte mit K budget fuldstændigt.

Mine bounty er mælkefri
-og jeg formåede denne gang kun at bruge 125 gram chokolade.
Jeg havde frosset dem og penslede så med bagepensel.

Anonym sagde ...

Jeg bruger nogenlunde samme opskrift som dig, tror jeg, og jeg kan som regel godt nøjes med 100 g chokolade. Jeg smelter den i vandbad sammen med 1 spsk kokosolie, så bliver den dejlig tynd og nem at arbejde med, og så kan jeg nemt dyppe stykkerne i ved hjælp af to gafler.

Det er til dato de lækreste godter jeg har lavet. Low carb eller ej. Nøj, de er gode :)