21. februar 2011

Plan for uge 8

Så starter en ny uge
Jeg talte lige 9 arbejdsuger før det er påske.... suk
- nok er mit arbejde fint nok men alligevel er det godt nok et laaaaaangt træk synes jeg- bare man var hund/og kat og kunne blive i sengen i øjeblikket...
Ugens plan

  • Ingen sukker (ud over det der er i mine 20 gram mørk chok)
  • Kun små mængder gryn og kun groft.
  • Hvis vi taler om tal - så er målet at komme uden 100 gram kulhydrat i den her uge ;
  • Rigelig med protein, fedt og grøntsager
  • Godt med søvn- ingen pc/tv efter 21 og sluk lyset senest 22
  • En eller anden form for motion især på fridagene.

Madplan
Mandag; Hakkebøf med tomat, flødesovs, grønne bønner og blomkålsmos
Tirsdag; kalkunbryst med courgette "pasta"- parmasanost og pesto
Onsdag; Stirfry med okskød og sesamfrø- spidskål og sukkerærter.
Torsdag; tomatsuppe baseret på hj oksesupper med bønner og ost samt evt  opsies
Fredag; Tapas af en eller anden form-nok et glas vin eller to...

Der er ordnet grøntsager til et par dage, kogt æg og indkøbt nødder og riigeligt smør(Coop sælger økosmør til 14.95 denne uge)
Spisekammeret er ryddet op - alt speltmelet, havregryn og muskovadosukker mv som jeg plejer at bruge sparsomt er sat øverst oppe.
Nødder, kerner, sukrin, tun og andre dåser nederst.
Jeg regner med at bage en plade oopsies og måske også prøver de frøkiks som madbanditten taler om - det lyder som en fin løsning til min dræbertorsdag hvor jeg plejer at gå kagekold fordi det er så synd for mig at jeg er afsted fra hjemmet 13 timer...
Madpakker er der tænkt over - hønsene lægger godt med æg så der er til morgenmad-oopsies og til frokost.
Go uge 8



3 kommentarer:

Merethe sagde ...

Hej:) Er du på rent LCHF kosthold? Ved du hvor man kan få købt opskriftsbog til det? Jeg har fundet nogle gode opskrifter på internettet, bla. pizza og lasagne. Men jeg gad godt have en ren lchf bog....Nogle tips? Skriv evt til merethethangstad@gmail.com

Henriette sagde ...

Hej Merethe
Gode bøger kunne være at kigge mod Sverige
feks den her
http://www.annahallen.se/mina-bocker
Den anden Anna har også skrevet 2 bøger med rigtig meget mad i
http://annajdjacobsson.wordpress.com/vagen-fran-137kg/

eller
Doktor Dahlqvists och Airams LCHF-Kokbok
Annika Dahlqvist, Maria Höglund

På nettet er den bedste nok http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/

Henriette sagde ...

Jeg er moderat LCHF- forstået sådan at jeg det meste af tiden spiser LCHF - men i weekenden kan skeje ud- samtidg er det vigtigt for mig at min mad er REAL FOOD orienteret,