10. januar 2011

Uge 1

Mens vi venter på at ALT sne og is forsvinder hernede- så er det vist på tide med en update på første uge ;)
MÅL
  • Ingen sukker og vin fra mandag til fredag eftermiddag (JA :)
  • Ingen (eller max 1 pt gryn/mel pr dag) fra mandag-fredag (næsten fik 8 i alt -men der var dage uden gryn ;)
  • Rigeligt med protein til alle måltider (Næsten- kunne godt skrue op på for kød lidt mere, hvis jeg havde bedre tid og  flere penge :(
  • fisk 2 gange ugeligt (helst 1 gang til aften) JA 
  • bælgfrugter 1-2 gange om ugen (primært af økonomiske grunde) JA
Motion

  • 1-2 gange vægtløftning pr uge (brændehugning+ stabling gælder også)  JA 3 gange x 1 times intensivt brændhugning og stabling )
  • 1 gang high intensiv interval løb/cykling/roning pr uge ( Ja næsten -løb HIIT efter et tog ....
  • mindst 30 min gang med hund hver dag -det har hunden godt af og det tæller for min moderate motion de dage jeg ikke har vægt og HIIT (både og -kom ikke ud med hunden pga travlhed og dårligt føre-her er livsfarligt pga is og vand over det hele. Men tirsdag gik jeg 1 time i hastigt tempo hjem-og har generelt haft meget gang...
  • Søvn mindst 8 timer på et fornuftig tidspunkt. JA 5 ud af 7 dage.

Normalt måler jeg ikke efter en uge -men da der blev kommenteret på at mit hoved så slankere ud :) tjekkede jeg lige og der er faktisk røget nogle cm i mave regionen :)

Så vi tager samme mål i denne uge ( som ser ligeså travl ud som sidste) 

Et af de bedre indslag denne uge var en 
Lasagne uden pasta med med hvidkål
husk bare at lave kødsovs meget tør -da der ikke er pasta til at opsuge væden.
  • Smurte et fad med olivenolie
  • et lag dampet kål
  • et lag tør kødsovs
  • et lav ost
  • et lag kål
  • et lag kødsovs
  • et lag ost
  • et lag kål 
  • og et lag tyk bechamelsovs
  • Bagte det i ca 30-35 min ved 200 grader- smagte rigtig godt både varmt og koldt.
et andet hit var 
ærtesuppe med kinarejer
  • Et løg + hvidløgsfed steges i lidt smør
  • en pose fine ærter (400 gram)
  • ca 500 ml fiskefond
  • og 2 dl piskefløde
  • Kog til ærter er møre
  • smages til med salt og peber og hvidvins/sheery eddike- blendes fint
  • top med 150 gram stegte kinarejer.


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Flot start!
Jeg håber også på, at der kommer en talje frem i løbet af 2011;-)
Så nu går jeg snart igang med en glutenfri måned og ser hvad der så sker.

Inger

Ellinor sagde ...

Bra jobbat!