6. juli 2010

Amning når man er primal /low carb



Mark´s Daily Apple har et fint lille indlæg om amning, når man er primal/low carb idag.
Det kan ses her
Læs også kommentarene .


Jeg har lidt at tilføje;
Jeg tror sagtens at man kan være low carb når man ammer
- men jeg ville personligt være rigtig obs på at få nok;


  • mættet fedt og fedt i det hele taget
  • D vitamin
  • nok omega 3 
  • og så ville jeg spise enten yoghurt (levende) eller godt med mælksyrede grønstager
  •  evt en god mælksyrebakterie tabelet. F eks Udos´s choise.




Nina Plancks bog er super god at læse også mht amning (også selv om hun ikke er primal eller grainfree)
En god hjemmeside er den her -ret holistisk og Weston A Price orienteret.
og på dansk kan ammenet anbefales - de sidste er dog hverken primal eller low carb.- bare en flok kvinder som ved RIGTIG meget om amning.


Og så kan jeg rigtig godt lide Nina Plancks FB idag;



real Food - and feeding babies real food - is about liberation, not restrictions. Look at the long list of traditional foods - lamb, scallops, carrots, milk - and eat the ones YOU thrive on. Look at the short list of industrial foods - corn syrup, white flour, trans fats - and delete all. Now stop counting.

Ingen kommentarer: