6. oktober 2009

Dag 2


NU med hovedpine....

Men det har jeg prøvet før, det er faktisk helt almindeligt at man på dag 2-4 kan få hovedpine.
Det er lidt ligesom når man holder op med koffein= hovedpine.

Det gode er at jeg ved at det går over så jeg fortsætter- for jeg ved at typisk varer det 12 timer- så letter det og kroppen har vænnet sig til det.

Det handler selvfølgelig også om at jeg ved at skærer alt sukker ud, næsten alt gryn- og holde et moderat frugtniv så går jeg fra 200- 300 gram rent kulhydrater til under 50-100 gram
Jeg har ikke testet min dag i dag - men igår fik jeg omkring 80 gram kulhydrater så det er ikke så underligt....
Mark har skrevet en del om kulhydrater og om mængden man bør indtage...

300 gram eller mere pr dag ;
FARE !'
Nemt at få med en almindelig vestlig kost, med gryn, brød og sodavand.
Stor risko for fedtlagring, inflammationer, diabetessamt forskellige velfærdsygdomme

150-300 gram pr dag
Vægtøgning
Fortsat høj insulin stimulation - forhindrer effektiv fedtforbrændning
og fører til masser af kroniske sygdomme / skavanker.
Dette er det niv. som myndighederne anbefaler !!!
- og det fører gennemsnitlig til ca 1 kg fedt øgning pr år !

100-150 gram
"Primal blueprint" vedligeholdes område- palæoområde
Hvis man er normalvægtig og har et fint aktivitets niv.
er det det som MS anbefaler.

50-100 gram
Primal vægttab
Når man minimerer insulin produktionen stiger ens fedtforbrændning
Når man spiser NOK protein, grøntsager og fede ting som kød æg, fisk nødder mm
- kan man tabe op til 500-1000 gram fedt pr uge.

0-50 gram
- ketosis og accelereret fedt forbrændning.
Acceptabel for en enkelt dag eller 2
måske gavnlig for nogle diabetikere
- men ikke nødvendigvis anbefalet for andre


Mad idag ( morgenarbejdsdag)

Morgen: grøn te, omelet med resterne af romanesco kål, ost og gulerodsmos.

formiddag; 2 kopper kaffe på arbejde , lidt pecannødder og 20 gram mørk chokolade

Frokost; tunsalat, lidt knækbrød, gulerod og agurk

eftermiddag; 1 glas mælk - hovedpinen begyndte.....
Kop urtete og 1 pærer

aften; Blomkål gratineret med ost, gode økopølser og ærter.

Blev lidt desperat her til aften- og lavede en kop kakao med sukrin så sødemiddel.

Tror bare jeg skal tidligt i seng idag- men heldigvis lettede hovedpinen efter 1 liter vand og lidt aftensmad.






Ingen kommentarer: