4. december 2008

Low carb i en hgh carb verden

Tjah  der gik en måned med blandet resultater.
Det er bare så svært at være helt low carb- når verden omkring dig er HIGH carb.

Først var jeg til borger topmøde om sundhed... fnis - der var det stort set umuligt at undgå gryn mv. Heldigvis havde jeg taget en pose macadamia nødder med ellers var det gået helt galt..

Så løb jeg tør for penge- det er LANGT dyrere at leve low carb/high fat.
så jeg valgte at spise delvist low carb.

og så ramte november mig... sofaen skreg på mig- kom nu spis chokolade,kage brød med ost...

Og nu venter jeg på at julen er overstået før jeg RIGTIG vender tilbage til low carb- så jeg lever nok bare lower carb lige nu...

--------------------------------------------------------------------------------------

3 kommentarer:

budzinski sagde ...

Kan godt genkende det med pengene, men som du ved, er det med at være om sig.

Jeg køber æg hos en landmand her om hjørnet til 30 kr. for 15 store friske økoæg. I Kvickly koster blot 12 af slagsen 37 kroner.

Forleden kunne man i Netto få sådan nogle store 600 grams torskerogn fra Bornholms til 25 kroner. Sådan en stribe står der i mit spisekammer og de smager godt med citronsaft!

Kød køber jeg i 15-30 kilo ad gangen direkte hos landmanden - Rasmus fra Dalens Økologi er rigtig billig, selv om han nogle gange kommer kl. 01.30 med sagerne!

Men seføli har du ret - det er dyrt at være på low-carb. Vi må se at få verden lavet lidt om ...

Typ noll sagde ...

Jag dessvärre är det dyrare att leva LCHF-liv än att leva på pasta, linser och rotsaker. Själv lusläser jag matannonserna och köper upp mig på kött och fisk när det är billigt. Fortsatt lycka till Henriette. Har du några goda danska recept på julmat som kan passa LCHF?

Sköt om dig!
Helena/Fett bra mat

Henriette sagde ...

Ja det går nok... TAK

Jeg plejer bare at spise alle juleretterne uden brød.

Og ja jeg spise både ris a la mande ( ris a a malta) juleaften

og marcipan og chokolade

- det er jo bare jul engang om året.

Småkager spiser jeg også...
men det kedelige brød, kartoffelerne og sodavand rører jeg IKKE.

Vi skal ha kalkun juleaften så det er fint nok på LCHF

Vi spiser meget gris/flæsk i DK - der er jo også OK - og ja jeg skal nok ha lidt stegte æbler og løg til min flæsk :)

Reje salat med masser af mayonaise og avoacdo er også godt.
Laks med peberrods fløde(grädde) dressing er også godt