25. maj 2015

Maj måneds kulde -gør laderne fulde

HÅBER jeg...
Nøj hvor synes jeg det har været køligt -ikke mindst fordi vi hernede på øerne har haft meget meget milde vintre og forår de sidste år-så bliver man forvente

2014 -Sidste år høstede jeg de første kartofler den 25 maj

2015: selvom de første 2 rækker er pænt høje så bliver det nok først til  Grundlovs dag,
 men ukrudtet har det godt ;)

2014  bemærk greben- vi har gravet kartofler op ;) det er hestebønner der står først for.
2015 - Hestebønnerne er faktisk kommet ret godt, de er lidt mere busket -det lover godt
- bagved ser man salat og fennikel.
2015 -bitte bitte små løgplanter og gulerødder der skal luges
-og som I kan se er her pænt tørt også i år...
2014 løg og nyplantet selleri- Jeg har slet ikke turde plante selleri ud i 2015 endnu.
2015 Lidt sløret aftensols billede af spidskål- de har det faktisk godt
- de har trives med det kølige vejr.Vi skal ha set bionet på-for jeg HAR set de første sommerfugle..
2014- tørkeramt spidskål :)
2014 -figner som også blev høstet rekord tidligt-slut juli mod normalt sidste halvdel af august og frem
2015 -lidt mindre figner men der er mange mange på :)
2015 - aldrig har jeg set så mange blomster på jordbær- det her er Sengana
 -og ja jeg har hverken fået lagt halm på eller luget havegange.

Tilgengæld har jeg spist kager

Ingen kommentarer: